Rot wie Blut
AEtherflame Wall 1R
Creature - Wall 0/4
Defender
AEtherflame Wall can block creatures with shadow as though they didn't have shadow.
R: AEtherflame Wall gets +1/+0 until end of turn.
Guter Blocker, aber man will ja eigentlich angreifen. Füller
Ancient Grudge 1R
Instant
Destroy target artifact.
Flashback G (You may play this card from your graveyard for its flashback cost. Then remove it from the game.)
Sideboard-Karte, wenn der Gegner viele Artefakte spielt.
Barbed Shocker 3R
Creature - Insect 2/2
Trample, haste
Whenever Barbed Shocker deals damage to a player, that player discards all the cards in his or her hand, then draws that many cards.
Mittels 2/2er wird man den Gegner wohl nicht wegmillen können, schon gar nicht, wenn er regelmässig neue Karten - uns so Solutions - zieht.
Basalt Gargoyle 2R
Creature - Gargoyle 3/2
Flying
Echo 2R (At the beginning of your upkeep, if this came under your control since the beginning of your last upkeep, sacrifice it unless you pay its echo cost.)
R: Basalt Gargoyle gets +0/+1 until end of turn.
Das ist mal eine gute Nachricht. 3 Mana, 3/2-Flieger hört sich nicht schlimm an. Dass er hinten zart besaitet ist, lässt sich ausgleichen. Sehr günstige Evasion-Kreatur.
Blazing Blade Askari 2R
Creature - Human Knight 2/2
Flanking (Whenever a creature without flanking blocks this creature, the blocking creature gets -1/-1 until end of turn.)
2: Blazing Blade Askari becomes colorless until end of turn.
Passt in die Curve und hat Flanking. Aber den Gargoyle hab ich lieber.
Bogardan Hellkite 6RR
Creature - Dragon 5/5
Flash (You may play this spell any time you could play an instant.)
Flying
When Bogardan Hellkite comes into play, it deals 5 damage divided as you choose among any number of target creatures and/or players.
Ein Grund, rot zu spielen. Überraschung, Schokolade und etwas zum Spielen... Hab ich schon erwähnt, dass ich mal im Sealed gegen Doppel Hellkite gewonnen hab?
Bogardan Rager 5R
Creature - Elemental 3/4
Flash (You may play this spell any time you could play an instant.)
When Bogardan Rager comes into play, target creature gets +4/+0 until end of turn.
Nett! Für den Draft fast zu langsam, im Sealed gern gesehener Gast.
Bonesplitter Sliver 3R
Creature - Sliver 2/2
All Slivers get +2/+0.
Aggro-Sliver!
Coal Stoker 3R
Creature - Elemental 3/3
When Coal Stoker comes into play, if you played it from your hand, add RRR to your mana pool.
Small-Combo-Card. Ergibt sich gut mit: Morph, Gargoyle, Empty the Warrens, Grapeshot,...
Conflagrate XXR
Sorcery
Conflagrate deals X damage divided as you choose among any number of target creatures and/or players.
Flashback-RR, Discard X cards. (You may play this card from your graveyard for its flashback cost. Then remove it from the game.)
Schuss für X. XX muss man halt zahlen. Trotzdem spielbares Removal
Empty the Warrens 3R
Sorcery
Put two 1/1 red Goblin creature tokens into play.
Storm (When you play this spell, copy it for each spell played before it this turn.)
Beste Freunde: Coal Stoker, Gauntlet of Power, Suspended Cards. Hat man nichts davon, bleibts nur ein Filler.
Firemaw Kavu 5R
Creature - Kavu 4/2
Echo 5R (At the beginning of your upkeep, if this came under your control since the beginning of your last upkeep, sacrifice it unless you pay its echo cost.)
When Firemaw Kavu comes into play, it deals 2 damage to target creature.
When Firemaw Kavu leaves play, it deals 4 damage to target creature.
Im Sealed: eine Klasse für sich. Im Draft: sehr nah an der Grenze zur Overcosted Card. Für 6 Mana sind die 2 Schaden, die er macht, zu wenig. Und eigentlich will man ihn nicht gleich wieder wegschicken... Momentary Blink ist ein guter Freund!
Flamecore Elemental 2RR
Creature - Elemental 5/4
Echo 2RR (At the beginning of your upkeep, if this came under your control since the beginning of your last upkeep, sacrifice it unless you pay its echo cost.)
5/4 für 4? Kann man schon nehmen. Allerdings muss man aufpassen, dass man nicht zuviele Echo-Sachen hat, da sie schon ein wenig aufhalten.
Flowstone Channeler 2R
Creature - Human Spellshaper 2/2
1R, T, Discard a card: Target creature gets +1/-1 and gains haste until end of turn.
'The Man'? Leider weder Sparksmith noch Spikeshot Goblin, aber immer noch verdammt gut! Es gibt einige 1/1er, die stören, genauso wie man im Lategame vielleicht mit einem Eiligen Tier angreifen will.
Fortune Thief 4R
Creature - Human Rogue 0/1
Damage that would reduce your life total to less than 1 reduces it to 1 instead.
Morph RR (You may play this face down as a 2/2 creature for 3. Turn it face up any time for its morph cost.)
Wie es halt so ist: Gegen Decks ohne Removals sollte man ohnehin gewinnen. Gegen Decks mit Removals ist er, dank seines Hinterns, nur von kurzter Lebenskraft gesegnet.
Fury Sliver 5R
Creature - Sliver 3/3
All Slivers have double strike.
Im Slivers-Sealed ist er gut, aber riskant. Im Slivers-Draft ist er teuer. Wie mans macht, ists falsch.
Ghitu Firebreathing 1R
Enchantment - Aura
Flash (You may play this spell any time you could play an instant.)
Enchant creature
R: Enchanted creature gets +1/+0 until end of turn.
R: Return Ghitu Firebreathing to its owner's hand.
Da sollte man schon heavy auf rot sein und einige Evasion-Creatures haben. Sicher, ein Filler...
Goblin Skycutter 1R
Creature - Goblin Warrior 2/1
Sacrifice Goblin Skycutter: Goblin Skycutter deals 2 damage to target creature with flying. That creature loses flying until end of turn.
Aggro! Was ein Goblin alles können muss: 2 Mana, 2 Power, und Flieger-Removal.
Grapeshot 1R
Sorcery Grapeshot deals 1 damage to target creature or player.
Storm (When you play this spell, copy it for each spell played before it this turn. You may choose new targets for the copies.)
Nimmt shcon mal 3-4 X/1er aus dem Spiel, oder ein, zwei größere. Gutes Removal.
Greater Gargadon 9R
Creature - Beast 9/7
Suspend 10-R
Sacrifice an artifact, creature, or land: Remove a time counter from Greater Gargadon. Play this ability only if Greater Gargadon is suspended.
Der kommt schon dick. Angst vor Bounce sollte man nicht haben, aber sowie er suspended ist, kann man fast nicht mehr schlecht abtauschen. Hat leider kein Trample, was ihn zum First-Pick qualifizieren würde.
Ground Rift R
Sorcery
Target creature without flying can't block this turn.
Storm (When you play this spell, copy it for each spell played before it this turn. You may choose new targets for the copies.)
Falter hat das gleich gemacht. Leider muss man so vor dem Angreiden Sprüche sprechen. Das will man eigentlich nicht. Nix gut...
Ib Halfheart, Goblin Tactician 3R
Legendary Creature - Goblin Advisor 3/2
Whenever another Goblin you control becomes blocked, sacrifice it. If you do, it deals 4 damage to each creature blocking it.
Sacrifice two Mountains: Put two 1/1 red Goblin creature tokens into play.
Die kleinen 1/1er werden nicht mehr so weggeblockt. Allerdings überleben sie auch keinen Block, egal mit welchen Tricks. Gut ist im Lategame noch der Zusatz mit weiteren Goblins. Alles in allem: Den kann man schon nehmen.
Ignite Memories 4R
Sorcery
Target player reveals a card at random from his or her hand. Ignite Memories deals damage to that player equal to that card's converted mana cost.
Storm (When you play this spell, copy it for each spell played before it this turn. You may choose new targets for the copies.)
Naja, Wieviele Sprüche kann man vorher gespielt haben? Wie groß ist die Chance, dass der Gegner mehr als 5 Schaden bekommt? Zu unsicher.
Ironclaw Buzzardiers 2R
Creature - Orc Scout 2/2
Ironclaw Buzzardiers can't block creatures with power 2 or greater.
R: Ironclaw Buzzardiers gains flying until end of turn.
Grey Ogre, der Fliegen lernen kann? Passt eigentlich. Leider gibt es bessere Karten im 3er Slot. Die fliegen schon oder machen was kaputt.
Jaya Ballard, Task Mage 1RR
Legendary Creature - Human Spellshaper 2/2
R, T, Discard a card: Destroy target blue permanent.
1R, T, Discard a card: Jaya Ballard, Task Mage deals 3 damage to target creature or player. A creature dealt damage this way can't be regenerated this turn.
5RR, T, Discard a card: Jaya Ballard deals 6 damage to each creature and each player.
Ohh ja, das Mädchen für alle Fälle. Eine der wenigen Rares, die ich gepickt habe und dabei schon wusste, dass ich sie nicht spielen werde. Leider ist sie erst im dritten Booster erschienen... Mit fällt keine Karte ein, die ich drüber picken würde.
Keldon Halberdier 4R
Creature - Human Warrior 4/1
First strike
Suspend 4-R (Rather than play this card from your hand, you may pay R and remove it from the game with four time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When the last is removed, play it without paying its mana cost. It has haste.)
Im Sealed spielbar, im Draft zeigt sich zu oft sein kleiner Hintern.
Lightning Axe R
Instant
As an additional cost to play Lightning Axe, discard a card or pay 5. Lightning Axe deals 5 damage to target creature.
Endlich wieder gutes Removal. Im Early Game und im Late Game. Ist genommen!!!
Magus of the Scroll R
Creature - Human Wizard 1/1
3, T: Name a card. Reveal a card at random from your hand. If it's the named card, Magus of the Scroll deals 2 damage to target creature or player.
Dies ist keine Cursed Scroll. Etwas fragil, aber wenn man ihn beschützen kann, erfüllt er sicher seine Pflicht.
Mogg War Marshal 1R
Creature - Goblin Warrior 1/1
Echo 1R (At the beginning of your upkeep, if this came under your control since the beginning of your last upkeep, sacrifice it unless you pay its echo cost.)
When Mogg War Marshal comes into play or is put into a graveyard from play, put a 1/1 red Goblin creature token into play.
So langsam nehmen die Echo-Sachen überhand. Zum Glück braucht man bei diesem die Kosten nicht bezahlen. Je nach Kurve lässt man ihn sterben oder nicht.
Norin the Wary R
Legendary Creature - Human Warrior 2/1
When a player plays a spell or a creature attacks, remove Norin the Wary from the game. Return it to play under its owner's control at end of turn.
Ich spare mir jegliches Kommentar.
Orcish Cannonade 1RR
Instant
Orcish Cannonade deals 2 damage to target creature or player and 3 damage to you.
Draw a card.
Card Draw in red. Je nach anzahl der restlichen Removals spielbar oder nicht.
Pardic Dragon 4RR
Creature - Dragon 4/4
Flying
R: Pardic Dragon gets +1/+0 until end of turn.
Suspend 2-RR Whenever an opponent plays a spell, if Pardic Dragon is suspended, that player may put a time counter on Pardic Dragon.
Wird der je für 2 Suspended? Ansonsten ist er einfach in Drache für 6 Mana. Auch nicht so schlecht.
Plunder 4R
Sorcery
Destroy target artifact or land.
Suspend 4-1R (Rather than play this card from your hand, you may pay 1R and remove it from the game with four time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When the last is removed, play it without paying its mana cost.)
Ich denke, dass LD im Limited auch nichts verloren hat. Ausserdem werden derzeit wieder 17-18 Länder gespielt...
Reiterate 1RR
Instant
Buyback 3 (You may pay an additional 3 as you play this spell. If you do, put this card into your hand as it resolves.)
Copy target instant or sorcery spell. You may choose new targets for the copy.
Leider wird der fast nie eigene Spells kopieren. Zu reaktive Karte mit möglichem proaktivem Ausgang. Während man wartet, dass man ihn auch rückkaufen kann, wird man von kleinen Tieren niedergestanzt.Das kann es ja auch nicht sein, oder?
Rift Bolt 2R
Sorcery Rift Bolt deals 3 damage to target creature or player.
Suspend 1-R (Rather than play this card from your hand, you may pay R and remove it from the game with a time counter on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When the last is removed, play it without paying its mana cost.)
Super Removal. Mehr wohl nicht dazu, oder?
Sedge Sliver 2R
Creature - Sliver 2/2
All Slivers have "This creature gets +1/+1 as long as you control a Swamp" and "B: Regenerate this creature."
Muscle Sliver is nearly back. Den Regenerations-Effekt nicht unterschätzen. Aber wie alle Slivers: gefährlich.
Subterranean Shambler 3R
Creature - Elemental 2/3
Echo 3R (At the beginning of your upkeep, if this came under your control since the beginning of your last upkeep, sacrifice it unless you pay its echo cost.)
When Subterranean Shambler comes into play or leaves play, it deals 1 damage to each creature without flying.
Dafür hat man die ganzen Flieger. Hier wird gegen kleine 1/1er aufgeräumt. egal, ob Citizens, Saprolings oder ähnliches.
Sudden Shock 1R
Instant
Split second (As long as this spell is on the stack, players can't play spells or activated abilities that aren't mana abilities.)
Sudden Shock deals 2 damage to target creature or player.
2 Mana, 2 Schaden, kein Goblin.- aber Instant, der tötet. Gute Karte!
Sulfurous Blast 2RR
Instant
Sulfurous Blast deals 2 damage to each creature and each player. If you played this spell during your main phase, Sulfurous Blast deals 3 damage to each creature and each player instead.
Macht alles kleine und mittleres weg. Wichtige Karte!
Tectonic Fiend 4RR
Creature - Elemental 7/7
Echo 4RR (At the beginning of your upkeep, if this came under your control since the beginning of your last upkeep, sacrifice it unless you pay its echo cost.)
Tectonic Fiend attacks each turn if able.
Warum kann man großen Tieren kein trample mehr geben?
Thick-Skinned Goblin 1R
Creature - Goblin Shaman 2/1
You may pay 0 rather than pay the echo cost for permanents you control.
R: Thick-Skinned Goblin gains protection from red until end of turn.
2 Mana, 2 Power. Wenn der Effekt es wert ist, d.h. mit genügend Echo-Karten, kann man den nehmen. Man MUSS ihn fast nehmen, da man sonst ohnehin zu langsam ist, aufgrund der Echo-Kosten. Ein Teufelskreis, der nur dadurch durchbrochen werden kann, indem man nur die guten Echo-Tiere nimmt... Dann braucht man nämlich diesen hier auch nicht.
Two-Headed Sliver 1R
Creature - Sliver 1/1
All Slivers have "This creature can't be blocked except by two or more creatures."
Pseudo-Evasion für Slivers. Schon ganz praktisch für die Kosten.
Undying Rage 2R
Enchantment - Aura
Enchant creature
Enchanted creature gets +2/+2 and can't block.
When Undying Rage is put into a graveyard from play, return Undying Rage to its owner's hand.
Wieder eine exzellente Aggro-Karte. Mit Fliegern schon ganz gut. 'Kommt wieder' ist auch nicht so schlecht.
Viashino Bladescout 1RR
Creature - Viashino Scout 2/1
Flash (You may play this spell any time you could play an instant.)
When Viashino Bladescout comes into play, target creature gains first strike until end of turn.
Da läuft man oft hinein. Deshalb aufpassen: Magus of the Scroll und Jaya (und viele andere) sollten unter gewissen Umständen nicht angreifen, auch wenn (vorerst) keine Blocker ersichtlich sind.
Volcanic Awakening 4RR
Sorcery
Destroy target land.
Storm (When you play this spell, copy it for each spell played before it this turn. You may choose new targets for the copies.)
Redundanz ist nicht meine Stärke. Ich hoffe, ihr erinnert euch noch.
Wheel of Fate
Sorcery
Wheel of Fate is red.
Suspend 4-1R (Rather than play this card from your hand, pay 1R and remove it from the game with four time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When the last is removed, play it without paying its mana cost.)
Each player discards his or her hand, then draws seven cards.
Card draw ist wichtig im Limited, aber den Gegner will man eigentlich nicht Ziehen lassen. Nix gut.
Word of Seizing 3RR
Instant
Split second (As long as this spell is on the stack, players can't play spells or activated abilities that aren't mana abilities.)
Untap target permanent and gain control of it until end of turn. It gains haste until end of turn.
'Permanent'? 'Split Second'? Herz, was willst du mehr?
Mir ist beim Schreiben dieser Review aufgefallen, dass im Oracle Spoiler von Wizards eiige Fehler drin sind. So sind hier z.b. alle Suspend only Karten dabei, aber nicht der rote... Ich hoffe, es fehlen allgemein keine Karten...
Creature - Wall 0/4
Defender
AEtherflame Wall can block creatures with shadow as though they didn't have shadow.
R: AEtherflame Wall gets +1/+0 until end of turn.
Guter Blocker, aber man will ja eigentlich angreifen. Füller
Ancient Grudge 1R
Instant
Destroy target artifact.
Flashback G (You may play this card from your graveyard for its flashback cost. Then remove it from the game.)
Sideboard-Karte, wenn der Gegner viele Artefakte spielt.
Barbed Shocker 3R
Creature - Insect 2/2
Trample, haste
Whenever Barbed Shocker deals damage to a player, that player discards all the cards in his or her hand, then draws that many cards.
Mittels 2/2er wird man den Gegner wohl nicht wegmillen können, schon gar nicht, wenn er regelmässig neue Karten - uns so Solutions - zieht.
Basalt Gargoyle 2R
Creature - Gargoyle 3/2
Flying
Echo 2R (At the beginning of your upkeep, if this came under your control since the beginning of your last upkeep, sacrifice it unless you pay its echo cost.)
R: Basalt Gargoyle gets +0/+1 until end of turn.
Das ist mal eine gute Nachricht. 3 Mana, 3/2-Flieger hört sich nicht schlimm an. Dass er hinten zart besaitet ist, lässt sich ausgleichen. Sehr günstige Evasion-Kreatur.
Blazing Blade Askari 2R
Creature - Human Knight 2/2
Flanking (Whenever a creature without flanking blocks this creature, the blocking creature gets -1/-1 until end of turn.)
2: Blazing Blade Askari becomes colorless until end of turn.
Passt in die Curve und hat Flanking. Aber den Gargoyle hab ich lieber.
Bogardan Hellkite 6RR
Creature - Dragon 5/5
Flash (You may play this spell any time you could play an instant.)
Flying
When Bogardan Hellkite comes into play, it deals 5 damage divided as you choose among any number of target creatures and/or players.
Ein Grund, rot zu spielen. Überraschung, Schokolade und etwas zum Spielen... Hab ich schon erwähnt, dass ich mal im Sealed gegen Doppel Hellkite gewonnen hab?
Bogardan Rager 5R
Creature - Elemental 3/4
Flash (You may play this spell any time you could play an instant.)
When Bogardan Rager comes into play, target creature gets +4/+0 until end of turn.
Nett! Für den Draft fast zu langsam, im Sealed gern gesehener Gast.
Bonesplitter Sliver 3R
Creature - Sliver 2/2
All Slivers get +2/+0.
Aggro-Sliver!
Coal Stoker 3R
Creature - Elemental 3/3
When Coal Stoker comes into play, if you played it from your hand, add RRR to your mana pool.
Small-Combo-Card. Ergibt sich gut mit: Morph, Gargoyle, Empty the Warrens, Grapeshot,...
Conflagrate XXR
Sorcery
Conflagrate deals X damage divided as you choose among any number of target creatures and/or players.
Flashback-RR, Discard X cards. (You may play this card from your graveyard for its flashback cost. Then remove it from the game.)
Schuss für X. XX muss man halt zahlen. Trotzdem spielbares Removal
Empty the Warrens 3R
Sorcery
Put two 1/1 red Goblin creature tokens into play.
Storm (When you play this spell, copy it for each spell played before it this turn.)
Beste Freunde: Coal Stoker, Gauntlet of Power, Suspended Cards. Hat man nichts davon, bleibts nur ein Filler.
Firemaw Kavu 5R
Creature - Kavu 4/2
Echo 5R (At the beginning of your upkeep, if this came under your control since the beginning of your last upkeep, sacrifice it unless you pay its echo cost.)
When Firemaw Kavu comes into play, it deals 2 damage to target creature.
When Firemaw Kavu leaves play, it deals 4 damage to target creature.
Im Sealed: eine Klasse für sich. Im Draft: sehr nah an der Grenze zur Overcosted Card. Für 6 Mana sind die 2 Schaden, die er macht, zu wenig. Und eigentlich will man ihn nicht gleich wieder wegschicken... Momentary Blink ist ein guter Freund!
Flamecore Elemental 2RR
Creature - Elemental 5/4
Echo 2RR (At the beginning of your upkeep, if this came under your control since the beginning of your last upkeep, sacrifice it unless you pay its echo cost.)
5/4 für 4? Kann man schon nehmen. Allerdings muss man aufpassen, dass man nicht zuviele Echo-Sachen hat, da sie schon ein wenig aufhalten.
Flowstone Channeler 2R
Creature - Human Spellshaper 2/2
1R, T, Discard a card: Target creature gets +1/-1 and gains haste until end of turn.
'The Man'? Leider weder Sparksmith noch Spikeshot Goblin, aber immer noch verdammt gut! Es gibt einige 1/1er, die stören, genauso wie man im Lategame vielleicht mit einem Eiligen Tier angreifen will.
Fortune Thief 4R
Creature - Human Rogue 0/1
Damage that would reduce your life total to less than 1 reduces it to 1 instead.
Morph RR (You may play this face down as a 2/2 creature for 3. Turn it face up any time for its morph cost.)
Wie es halt so ist: Gegen Decks ohne Removals sollte man ohnehin gewinnen. Gegen Decks mit Removals ist er, dank seines Hinterns, nur von kurzter Lebenskraft gesegnet.
Fury Sliver 5R
Creature - Sliver 3/3
All Slivers have double strike.
Im Slivers-Sealed ist er gut, aber riskant. Im Slivers-Draft ist er teuer. Wie mans macht, ists falsch.
Ghitu Firebreathing 1R
Enchantment - Aura
Flash (You may play this spell any time you could play an instant.)
Enchant creature
R: Enchanted creature gets +1/+0 until end of turn.
R: Return Ghitu Firebreathing to its owner's hand.
Da sollte man schon heavy auf rot sein und einige Evasion-Creatures haben. Sicher, ein Filler...
Goblin Skycutter 1R
Creature - Goblin Warrior 2/1
Sacrifice Goblin Skycutter: Goblin Skycutter deals 2 damage to target creature with flying. That creature loses flying until end of turn.
Aggro! Was ein Goblin alles können muss: 2 Mana, 2 Power, und Flieger-Removal.
Grapeshot 1R
Sorcery Grapeshot deals 1 damage to target creature or player.
Storm (When you play this spell, copy it for each spell played before it this turn. You may choose new targets for the copies.)
Nimmt shcon mal 3-4 X/1er aus dem Spiel, oder ein, zwei größere. Gutes Removal.
Greater Gargadon 9R
Creature - Beast 9/7
Suspend 10-R
Sacrifice an artifact, creature, or land: Remove a time counter from Greater Gargadon. Play this ability only if Greater Gargadon is suspended.
Der kommt schon dick. Angst vor Bounce sollte man nicht haben, aber sowie er suspended ist, kann man fast nicht mehr schlecht abtauschen. Hat leider kein Trample, was ihn zum First-Pick qualifizieren würde.
Ground Rift R
Sorcery
Target creature without flying can't block this turn.
Storm (When you play this spell, copy it for each spell played before it this turn. You may choose new targets for the copies.)
Falter hat das gleich gemacht. Leider muss man so vor dem Angreiden Sprüche sprechen. Das will man eigentlich nicht. Nix gut...
Ib Halfheart, Goblin Tactician 3R
Legendary Creature - Goblin Advisor 3/2
Whenever another Goblin you control becomes blocked, sacrifice it. If you do, it deals 4 damage to each creature blocking it.
Sacrifice two Mountains: Put two 1/1 red Goblin creature tokens into play.
Die kleinen 1/1er werden nicht mehr so weggeblockt. Allerdings überleben sie auch keinen Block, egal mit welchen Tricks. Gut ist im Lategame noch der Zusatz mit weiteren Goblins. Alles in allem: Den kann man schon nehmen.
Ignite Memories 4R
Sorcery
Target player reveals a card at random from his or her hand. Ignite Memories deals damage to that player equal to that card's converted mana cost.
Storm (When you play this spell, copy it for each spell played before it this turn. You may choose new targets for the copies.)
Naja, Wieviele Sprüche kann man vorher gespielt haben? Wie groß ist die Chance, dass der Gegner mehr als 5 Schaden bekommt? Zu unsicher.
Ironclaw Buzzardiers 2R
Creature - Orc Scout 2/2
Ironclaw Buzzardiers can't block creatures with power 2 or greater.
R: Ironclaw Buzzardiers gains flying until end of turn.
Grey Ogre, der Fliegen lernen kann? Passt eigentlich. Leider gibt es bessere Karten im 3er Slot. Die fliegen schon oder machen was kaputt.
Jaya Ballard, Task Mage 1RR
Legendary Creature - Human Spellshaper 2/2
R, T, Discard a card: Destroy target blue permanent.
1R, T, Discard a card: Jaya Ballard, Task Mage deals 3 damage to target creature or player. A creature dealt damage this way can't be regenerated this turn.
5RR, T, Discard a card: Jaya Ballard deals 6 damage to each creature and each player.
Ohh ja, das Mädchen für alle Fälle. Eine der wenigen Rares, die ich gepickt habe und dabei schon wusste, dass ich sie nicht spielen werde. Leider ist sie erst im dritten Booster erschienen... Mit fällt keine Karte ein, die ich drüber picken würde.
Keldon Halberdier 4R
Creature - Human Warrior 4/1
First strike
Suspend 4-R (Rather than play this card from your hand, you may pay R and remove it from the game with four time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When the last is removed, play it without paying its mana cost. It has haste.)
Im Sealed spielbar, im Draft zeigt sich zu oft sein kleiner Hintern.
Lightning Axe R
Instant
As an additional cost to play Lightning Axe, discard a card or pay 5. Lightning Axe deals 5 damage to target creature.
Endlich wieder gutes Removal. Im Early Game und im Late Game. Ist genommen!!!
Magus of the Scroll R
Creature - Human Wizard 1/1
3, T: Name a card. Reveal a card at random from your hand. If it's the named card, Magus of the Scroll deals 2 damage to target creature or player.
Dies ist keine Cursed Scroll. Etwas fragil, aber wenn man ihn beschützen kann, erfüllt er sicher seine Pflicht.
Mogg War Marshal 1R
Creature - Goblin Warrior 1/1
Echo 1R (At the beginning of your upkeep, if this came under your control since the beginning of your last upkeep, sacrifice it unless you pay its echo cost.)
When Mogg War Marshal comes into play or is put into a graveyard from play, put a 1/1 red Goblin creature token into play.
So langsam nehmen die Echo-Sachen überhand. Zum Glück braucht man bei diesem die Kosten nicht bezahlen. Je nach Kurve lässt man ihn sterben oder nicht.
Norin the Wary R
Legendary Creature - Human Warrior 2/1
When a player plays a spell or a creature attacks, remove Norin the Wary from the game. Return it to play under its owner's control at end of turn.
Ich spare mir jegliches Kommentar.
Orcish Cannonade 1RR
Instant
Orcish Cannonade deals 2 damage to target creature or player and 3 damage to you.
Draw a card.
Card Draw in red. Je nach anzahl der restlichen Removals spielbar oder nicht.
Pardic Dragon 4RR
Creature - Dragon 4/4
Flying
R: Pardic Dragon gets +1/+0 until end of turn.
Suspend 2-RR Whenever an opponent plays a spell, if Pardic Dragon is suspended, that player may put a time counter on Pardic Dragon.
Wird der je für 2 Suspended? Ansonsten ist er einfach in Drache für 6 Mana. Auch nicht so schlecht.
Plunder 4R
Sorcery
Destroy target artifact or land.
Suspend 4-1R (Rather than play this card from your hand, you may pay 1R and remove it from the game with four time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When the last is removed, play it without paying its mana cost.)
Ich denke, dass LD im Limited auch nichts verloren hat. Ausserdem werden derzeit wieder 17-18 Länder gespielt...
Reiterate 1RR
Instant
Buyback 3 (You may pay an additional 3 as you play this spell. If you do, put this card into your hand as it resolves.)
Copy target instant or sorcery spell. You may choose new targets for the copy.
Leider wird der fast nie eigene Spells kopieren. Zu reaktive Karte mit möglichem proaktivem Ausgang. Während man wartet, dass man ihn auch rückkaufen kann, wird man von kleinen Tieren niedergestanzt.Das kann es ja auch nicht sein, oder?
Rift Bolt 2R
Sorcery Rift Bolt deals 3 damage to target creature or player.
Suspend 1-R (Rather than play this card from your hand, you may pay R and remove it from the game with a time counter on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When the last is removed, play it without paying its mana cost.)
Super Removal. Mehr wohl nicht dazu, oder?
Sedge Sliver 2R
Creature - Sliver 2/2
All Slivers have "This creature gets +1/+1 as long as you control a Swamp" and "B: Regenerate this creature."
Muscle Sliver is nearly back. Den Regenerations-Effekt nicht unterschätzen. Aber wie alle Slivers: gefährlich.
Subterranean Shambler 3R
Creature - Elemental 2/3
Echo 3R (At the beginning of your upkeep, if this came under your control since the beginning of your last upkeep, sacrifice it unless you pay its echo cost.)
When Subterranean Shambler comes into play or leaves play, it deals 1 damage to each creature without flying.
Dafür hat man die ganzen Flieger. Hier wird gegen kleine 1/1er aufgeräumt. egal, ob Citizens, Saprolings oder ähnliches.
Sudden Shock 1R
Instant
Split second (As long as this spell is on the stack, players can't play spells or activated abilities that aren't mana abilities.)
Sudden Shock deals 2 damage to target creature or player.
2 Mana, 2 Schaden, kein Goblin.- aber Instant, der tötet. Gute Karte!
Sulfurous Blast 2RR
Instant
Sulfurous Blast deals 2 damage to each creature and each player. If you played this spell during your main phase, Sulfurous Blast deals 3 damage to each creature and each player instead.
Macht alles kleine und mittleres weg. Wichtige Karte!
Tectonic Fiend 4RR
Creature - Elemental 7/7
Echo 4RR (At the beginning of your upkeep, if this came under your control since the beginning of your last upkeep, sacrifice it unless you pay its echo cost.)
Tectonic Fiend attacks each turn if able.
Warum kann man großen Tieren kein trample mehr geben?
Thick-Skinned Goblin 1R
Creature - Goblin Shaman 2/1
You may pay 0 rather than pay the echo cost for permanents you control.
R: Thick-Skinned Goblin gains protection from red until end of turn.
2 Mana, 2 Power. Wenn der Effekt es wert ist, d.h. mit genügend Echo-Karten, kann man den nehmen. Man MUSS ihn fast nehmen, da man sonst ohnehin zu langsam ist, aufgrund der Echo-Kosten. Ein Teufelskreis, der nur dadurch durchbrochen werden kann, indem man nur die guten Echo-Tiere nimmt... Dann braucht man nämlich diesen hier auch nicht.
Two-Headed Sliver 1R
Creature - Sliver 1/1
All Slivers have "This creature can't be blocked except by two or more creatures."
Pseudo-Evasion für Slivers. Schon ganz praktisch für die Kosten.
Undying Rage 2R
Enchantment - Aura
Enchant creature
Enchanted creature gets +2/+2 and can't block.
When Undying Rage is put into a graveyard from play, return Undying Rage to its owner's hand.
Wieder eine exzellente Aggro-Karte. Mit Fliegern schon ganz gut. 'Kommt wieder' ist auch nicht so schlecht.
Viashino Bladescout 1RR
Creature - Viashino Scout 2/1
Flash (You may play this spell any time you could play an instant.)
When Viashino Bladescout comes into play, target creature gains first strike until end of turn.
Da läuft man oft hinein. Deshalb aufpassen: Magus of the Scroll und Jaya (und viele andere) sollten unter gewissen Umständen nicht angreifen, auch wenn (vorerst) keine Blocker ersichtlich sind.
Volcanic Awakening 4RR
Sorcery
Destroy target land.
Storm (When you play this spell, copy it for each spell played before it this turn. You may choose new targets for the copies.)
Redundanz ist nicht meine Stärke. Ich hoffe, ihr erinnert euch noch.
Wheel of Fate
Sorcery
Wheel of Fate is red.
Suspend 4-1R (Rather than play this card from your hand, pay 1R and remove it from the game with four time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When the last is removed, play it without paying its mana cost.)
Each player discards his or her hand, then draws seven cards.
Card draw ist wichtig im Limited, aber den Gegner will man eigentlich nicht Ziehen lassen. Nix gut.
Word of Seizing 3RR
Instant
Split second (As long as this spell is on the stack, players can't play spells or activated abilities that aren't mana abilities.)
Untap target permanent and gain control of it until end of turn. It gains haste until end of turn.
'Permanent'? 'Split Second'? Herz, was willst du mehr?
Mir ist beim Schreiben dieser Review aufgefallen, dass im Oracle Spoiler von Wizards eiige Fehler drin sind. So sind hier z.b. alle Suspend only Karten dabei, aber nicht der rote... Ich hoffe, es fehlen allgemein keine Karten...
valtl - 17. Okt, 10:49