Part 5, the Monsters

Ich gestehe: Ich habe dieser Farbe erst einmal gedraftet und ein mal im Sealed gespielt. Trotzdem traue ich mich! Viel Vergnügen.


AEther Web 1G
Enchantment - Aura
Flash (You may play this spell any time you could play an instant.)
Enchant creature Enchanted creature gets +1/+1, can block as though it had flying, and can block creatures with shadow as though they didn't have shadow.

Wie so viele Auren eher Filler als Hit. Zwar macht Flash die sache besser, aber gut wirds trotzdem nicht.

Ashcoat Bear 1G
Creature - Bear 2/2
Flash (You may play this spell any time you could play an instant.)

Ein Combat-Trick. Nicht mehr, nicht weniger. Im weiteren Spiel sind 2/2er eher uninteressant.

Aspect of Mongoose 1G
Enchantment - Aura
Enchant creature Enchanted creature can't be the target of spells or abilities.
When Aspect of Mongoose is put into a graveyard from play, return Aspect of Mongoose to its owner's hand.

Da hat mit Spirit Loop doch besser gefallen. Und die war auch nicht die Hölle...

Chameleon Blur 3G
Instant
Prevent all damage that creatures would deal to players this turn.

Fog? Ich will das Spiel gewinnen...

Durkwood Baloth 4GG
Creature - Beast 5/5
Suspend 5-G (Rather than play this card from your hand, you may pay G and remove it from the game with five time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When the last is removed, play it without paying its mana cost. It has haste.)

Endlich mal eine gute Karte! Solider Pick, kann gern first genommen werden.

Durkwood Tracker 4G
Creature - Giant 4/3
1G, T: If Durkwood Tracker is in play, it deals damage equal to its power to target attacking creature. That creature deals damage equal to its power to Durkwood Tracker.

Ich hab ihn noch nie in Aktion gesehen, denn die 3 hinten sind schon eher wenig. Schränkt aber die Angreifer des Gegners auf gewisse Körbchengrößen ein.

Fungus Sliver 3G
Creature - Fungus Sliver 2/2
All Slivers have "Whenever this creature is dealt damage, put a +1/+1 counter on it." (The damage is dealt before the counter is put on.)

Eas gibt so Sliver, die sind nur dann gut, wenn man viele insgesamt hat. Auf diesen Sliver kann man aber auch in dieser Situation getrost verzichten.

Gemhide Sliver 1G
Creature - Sliver 1/1
All Slivers have "T: Add one mana of any color to your mana pool."

Der BoP-Sliver! In jedem grünen Deck gerne gesehen. Her damit!

Glass Asp 1GG
Creature - Snake 2/1
Whenever Glass Asp deals combat damage to a player, that player loses 2 life at the beginning of his or her next draw step unless he or she pays 2 before that step.

Naja. 1 Hinten, 3 Mana teuer, nicht so gut.

Greenseeker G
Creature - Elf Spellshaper 1/1
G, T, Discard a card: Search your library for a basic land card, reveal it, and put it into your hand. Then shuffle your library.

Splash-/Madness-Enabler. Immer gerne gesehen. Dünnt im weiteren Verlauf der Partie die Library aus.

Havenwood Wurm 6G
Creature - Wurm 5/6
Flash (You may play this spell any time you could play an instant.)
Trample

Gegen den hab ich letztens verloren. Kommt halt accelerated etwas früher raus, blockt einen Angreifer tot und haut die nächsten Runden für dick. Die 6 hinten machen es echt schwer, den wegzuschiessen.

Herd Gnarr 3G
Creature - Beast 2/2
Whenever another creature comes into play under your control, Herd Gnarr gets +2/+2 until end of turn.

Leider nicht so der Trick, wann der groß wird. Mit ausreichend Suspendierten Tieren aber schon ganz praktisch. Filler.

Hypergenesis
Sorcery
Hypergenesis is green.
Suspend 3-1GG
Starting with you, each player may put an artifact, creature, enchantment, or land card from his or her hand into play. Repeat this process until no one puts a card into play.

Nope, diese Karte bitte nicht.

Krosan Grip 2G
Instant
Split second (As long as this spell is on the stack, players can't play spells or activated abilities that aren't mana abilities.)
Destroy target artifact or enchantment.

Wohl eher für Sideboard oder Constructed.

Magus of the Candelabra G
Creature - Human Wizard 1/2
X, T: Untap X target lands.

Hab noch keine Verwendung im Limited gefunden, ausser man hat sich vertapped... Finga weg!

Might of Old Krosa G
Instant
Target creature gets +2/+2 until end of turn.
If you played this spell during your main phase, that creature gets +4/+4 until end of turn instead.

Guter Trick und auch als Sorcery nicht von schlechten Eltern. Gerne!

Might Sliver 4G
Creature - Sliver 2/2
All Slivers get +2/+2.

Im Sliverdeck die Hölle, aber auch ohne Remasuris zumindest ein 4/4er für 5. Und der BoP-Sliver ist auch schon 3/3...;)

Molder XG
Instant
Destroy target artifact or enchantment with converted mana cost X. It can't be regenerated. You gain X life.

Sideboard-Karte. Ich habe noch nicht so viele lästige Artefakte und Enchantments vorgefunden, dass der hier Main Deck-Qualität hätte.

Mwonvuli Acid-Moss 2GG
Sorcery
Destroy target land. Search your library for a Forest card and put that card into play tapped. Then shuffle your library.

LD allein ist im Limited nicht gut genug. Kombiniert mit eigener Beschleunigung hingegen schon wieder sehr gut. Viele Lezute werden 2Color mit Splash spielen, da kann die Karte auch Pläne zerstören.

Nantuko Shaman 2G
Creature - Insect Shaman 3/2
When Nantuko Shaman comes into play, if you control no tapped lands, draw a card.
Suspend 1-2GG (Rather than play this card from your hand, you may pay 2GG and remove it from the game with a time counter on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When the last is removed, play it without paying its mana cost. It has haste.)

Relativ Langsam als Suspendierter, aber effektiv. An sonsten ein Beat Down-Tier mit 3 Mana 3 Power.

Pendelhaven Elder 1G
Creature - Elf Shaman 1/1
T: Each 1/1 creature you control gets +1/+2 until end of turn.

Mit all den Goblins und Thrulls/Saprolings schon eine sehr gute Karte. Ansonsten verstärkt er nur sich selbst.

Penumbra Spider 2GG
Creature - Spider 2/4
Penumbra Spider can block as though it had flying.
When Penumbra Spider is put into a graveyard from play, put a 2/4 black Spider creature token into play that can block as though it had flying.

2Tiere zum Preis von einem? Spinne, die wiederkommt ist gut. Noch Praktischer, dass kaum Flieger mehr als 3 Power haben.

Phantom Wurm 4GG
Creature - Wurm Spirit 2/0
Phantom Wurm comes into play with four +1/+1 counters on it.
If damage would be dealt to Phantom Wurm, prevent that damage. Remove a +1/+1 counter from Phantom Wurm.

Lustig mit Momentary Blink. Auch sonst nur schwer zu töten. Solide Karte.

Primal Forcemage 2G
Creature - Elf Shaman 2/2
Whenever another creature comes into play under your control, that creature gets +3/+3 until end of turn.

NUR mit Suspend gut. Oder Pandemonium... aber trotzdem würde ich von diesem hier abraten.

Savage Thallid 3GG
Creature - Fungus 5/2
At the beginning of your upkeep, put a spore counter on Savage Thallid.
Remove three spore counters from Savage Thallid: Put a 1/1 green Saproling creature token into play.
Sacrifice a Saproling: Regenerate target Fungus.

Der erste Thallid. Und noch dazu einer mit einer Spitzen-Fähigkeit. P/T stimmen auch! Was will man mehr?

Scarwood Treefolk 3G
Creature - Treefolk 3/5
Scarwood Treefolk comes into play tapped.

Ja, einen dicken Hintern hat der schon, aber er kommt so lästig getapped ins Spiel. Filler.

Scryb Ranger 1G
Creature - Faerie 1/1
Flash (You may play this spell any time you could play an instant.) Flying, protection from blue
Return a Forest you control to its owner's hand: Untap target creature. Play this ability only once each turn.

Der hält mein kleines Ephermeron auf. Das ist gemein. Ein teurerer Quirion Ranger, aber im Limited super, vor allem mit der Spectral Force.

Search for Tomorrow 2G
Sorcery
Search your library for a basic land card and put it into play. Then shuffle your library.
Suspend 2-G (Rather than play this card from your hand, you may pay G and remove it from the game with two time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When the last is removed, play it without paying its mana cost.)

Accelerated, hilft aus der Screw, unterstützt den Splash. Voll spielbar.

Spectral Force 3GG
Creature - Elemental Spirit 8/8
Trample
Whenever Spectral Force attacks, if defending player controls no black permanents, it doesn't untap during your next untap step.

Dicker Trampler. Wenn es nicht egal ist, dass er nur alle 2 Runden angreifen kann, dann bleibt er als großer Blocker zuhause. Sehr gut. Einziger Nachteil: Schwarz wird mitunter gerne für Removal only gesplashed..

Spike Tiller 3GG
Creature - Spike 0/0
Spike Tiller comes into play with three +1/+1 counters on it.
2, Remove a +1/+1 counter from Spike Tiller: Put a +1/+1 counter on target creature.
2, Remove a +1/+1 counter from Spike Tiller: Target land becomes a 2/2 creature that's still a land. Put a +1/+1 counter on it.

Möge der Zorn meiner Länder über dich kommen! Lasst sie auf Dauer als 3/3er angreifen!

Spinneret Sliver 1G
Creature - Sliver 2/2
All Slivers have "This creature can block as though it had flying."

Stabiler Sliver, vorallem die Bärenform lässt sie auch ohne Thema spielen.

Sporesower Thallid 2GG
Creature - Fungus 4/4
At the beginning of your upkeep, put a spore counter on each Fungus you control.
Remove three spore counters from Sporesower Thallid: Put a 1/1 green Saproling creature token into play.

Da möchte man viele Schwammerlwesen haben. und Power/Mana-Verhältnis überzeugt auch.

Sprout G
Instant
Put a 1/1 green Saproling creature token into play.

Filler. Nur spielbar, wenn man viele Fungi hat und da trixen will. Sonst kann der nix.

Squall Line XGG
Instant
Squall Line deals X damage to each creature with flying and each player.

Creature und Opponent-Removal in Instant-Form. Der Grün-Magier mag es spielen, der Blau-Magier nimmt es ihm weg.

Stonewood Invocation 3G
Instant
Split second (As long as this spell is on the stack, players can't play spells or activated abilities that aren't mana abilities.)
Target creature gets +5/+5 until end of turn and can't be the target of spells or abilities this turn.

Neutralisiert ein Removal und bestraft den Gegner dafür, dass er die Instants nicht im eigenen Zug spielt. Gute Karte.

Strength in Numbers 1G
Instant Until end of turn, target creature gains trample and gets +X/+X, where X is the number of attacking creatures.

Viele Fungi führen auch zum Ziel!Vor allem das 'trample' ist hier von großer Bedeutung. Man kann den Spruch übrigens auch gut als Defense spielen.

Thallid Germinator 2G
Creature - Fungus 2/2
At the beginning of your upkeep, put a spore counter on Thallid Germinator.
Remove three spore counters from Thallid Germinator: Put a 1/1 green Saproling creature token into play.
Sacrifice a Saproling: Target creature gets +1/+1 until end of turn.

3 Mana-Fungus. Mehr sag ich nicht.

Thallid Shell-Dweller 1G
Creature - Fungus 0/5
Defender
At the beginning of your upkeep, put a spore counter on Thallid Shell-Dweller.
Remove three spore counters from Thallid Shell-Dweller: Put a 1/1 green Saproling creature token into play.

An diesem Fungus kommt man schwer vorbei, und ein Removal abseits des Transmuters will man auch nicht drauf loslassen. Mal wieder eine Lästwanze, vor allem zu mehrt.

Thelon of Havenwood GG
Legendary Creature - Elf Druid 2/2
Each Fungus gets +1/+1 for each spore counter on it.
BG, Remove a Fungus card in a graveyard from the game: Put a spore counter on each Fungus in play.

Ach ja: Trotz Split Second lässt man die Spore Counter immer auf den Fungi. Im Themendeck schon gut spielbar.

Thelonite Hermit 3G
Creature - Elf Shaman 1/1
All Saprolings get +1/+1.
Morph 3GG (You may play this face down as a 2/2 creature for 3. Turn it face up any time for its morph cost.)
When Thelonite Hermit is turned face up, put four 1/1 green Saproling creature tokens into play.

Der Hermit bringt keine Squirrels mehr. Aber Saproluings harmonieren eh besser mit dem Rest der Farbe.

Thrill of the Hunt G
Instant
Target creature gets +1/+2 until end of turn.
Flashback W (You may play this card from your graveyard for its flashback cost. Then remove it from the game.)

Netter Trick, wie grün überraschend wenig hat.

Tromp the Domains 5G
Sorcery
Until end of turn, creatures you control gain trample and get +1/+1 for each basic land type among lands you control.

Finisher. Alle Saprolings erhalten +2/+2 bzw. +3/+3 oder noch mehr. Trampeln tun sie jetzt übrigens auch. Splashfreundliches (in doppelter Hinsicht) Overrun.

Unyaro Bees GGG
Creature - Insect 0/1
Flying G: Unyaro Bees gets +1/+1 until end of turn.
3G, Sacrifice Unyaro Bees: Unyaro Bees deals 2 damage to target creature or player.

Brauchen halt schon viel grün, aber dann sind sie eine Rarität: ein dicker grüner Flieger (mit eingebautem Direct Damage!).

Verdant Embrace 3GG
Enchantment - Aura
Enchant creature Enchanted creature gets +3/+3 and has "At the beginning of each upkeep, put a 1/1 green Saproling creature token into play under your control."

How to build your own Verdant Force:
Step 1: Find a Cousin
Step 2:...

Wieder Saprolings, diesmal schneller als bisher. Leider eine Aura...

Wormwood Dryad 2G
Creature - Dryad 3/1
G: Wormwood Dryad gains forestwalk until end of turn and deals 1 damage to you.
B: Wormwood Dryad gains swampwalk until end of turn and deals 1 damage to you.

Im THG unblockbar. Im Sealed auch ziemelich sicher. Im Draft: 3/1 für 3... Da wird mir der Hintern zu klein.

Wurmcalling XG
Sorcery
Buyback 2G (You may pay an additional 2G as you play this spell. If you do, put this card into your hand as it resolves.)
Put an X/X green Wurm creature token into play.

Jede Runde ein Wurm, von Jetzt bis in alle Ewigkeit.
Late Game Bombe

Yavimaya Dryad 1GG
Creature - Dryad 2/1
Forestwalk
When Yavimaya Dryad comes into play, you may search your library for a Forest card and put it into play tapped under target player's control. If you do, shuffle your library.

Ich weiss zwar nicht, ob man je dem Gegner ein Land raussucht, trotzdem ist die Karte witzig. Accelerated, eventuell Evasion, kann man schon mal gerne nehmen. Leider wieder nur ein kleiner 1er hinten.



Sooo.... Beim nächsen Mal kommen dann Gold/Artefakt und Länder, danach Timeshifted und zum Abschluss Theme-Drafts resp. Archetypes.
beda (Gast) - 24. Okt, 15:02

Schön, daß Grün im Moment noch so wenig beachtet wird (siehe auch die mehrfachen "green is bad"-Kommentare beim Kobe-Reportdienst der Küstenzauberer)...

Allein schon der Gemhide Sliver und die Thallid-Engines (sofern machbar) verdienen Beachtung!

Wenn auch teuer, bin ich von der Stonewood Invocation nach mehrmaligem Gebrauch mehr als begeistert: Assassinate auf deinen xxx - nee, du: St.Invocation to the rescue!

Morgen abend @ home auf jeden Fall 6-Personen-Sealed: dann kann ich auch mal was Gescheites schreiben (he, was neues *g*)

stofffl - 31. Okt, 14:49

schon verwunderlich, dass auf der PT Kobe die top 3 decks alle grün spielten, wo doch alle sagen, grün ist schwach in TSP.

gute card review übrigens.

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